Lämna sidan close

Prata med oss

   

Med oss kan du prata
om allt som känns jobbigt.
Du kan också prata med oss
om det som känns bra. 

Vi finns här för dig
när du behöver hjälp eller stöd.
Du bestämmer själv
vad du vill berätta.

Du kan prata med oss

genom att chatta eller mejla.

Du kan också träffa oss.

Vi har tystnadsplikt

Alla på jouren har tystnadsplikt.
Det betyder att vi inte berättar

till någon vad du sagt

Du är anonym

Du får vara anonym
om du vill.
Det betyder att du inte måste berätta
vem du är eller var du bor.

Chatt

Du kan chatta med oss
här på hemsidan.
Du är anonym.
Vi kan inte se vem som skriver.

För att chatta med oss
klickar du på chattikonen.
Chattikonen finns nere till höger på sidan
och ser ut som på bilden:
Bild som visar vår chattikon.

Vår chatt har öppet:
Tisdagar kl 18-20
Torsdagar jämna veckor kl 18-20
Söndagar kl 19-21

Vad kan jag göra om chatten är stängd?

Det finns många jourer i Sverige.
Det finns säkert någon annan jour
som har sin chatt öppen nu.

Gå in på denna hemsida:
ungasjourer.se
Där finns kontaktuppgifter
till alla jourer i Sverige.

Mejl

Du kan skriva mejl till oss
om du vill prata eller fråga något.

Vår mejl är:
jour@uppsalattj.se
Vi svarar inom två dagar.

Vill du vara anonym
så är det bra att ha en mejladress
utan ditt egna namn.

Om du har frågor om
lagar, polisanmälan och rättegång
kan du mejla vår jurist.

Hennes mejladress är:
jurist@uppsalattj.se
Hon svarar inom en vecka.

Vill du träffa oss?

Om du vill träffa oss
kan du ringa
och boka tid.

Telefonnumret är:
076-052 99 30

Stödperson

Vi kan vara din stödperson
om du vill att någon ska följa med dig.
En stödperson är en person
som kan följa med.

Vi kan följa med
till myndigheter, polis, skola och vård.
Då måste platsen ligga i Uppsala
eller nära Uppsala.

Om du vill att vi
ska vara din stödperson
kan du ringa oss.

Telefonnumret är:
076-052 99 30


Symbolerna på hemsidan är hämtade från www.bildstod.se och är skapta av ARASAAC, Sclera och Linn Greaker Design. Symbolerna går under licenserna CC BY-NC-SA, CC-BY-NC, CC-BY-NC-ND.

Lämna sidan snabbt!