Du kan markera text på webbsidan och få det uppläst av verktyget Talande Webb.
Om du vill jobba med oss
kan du bli jourare.
Jourare jobbar gratis
som volontär.
Som jourare kan du jobba
med olika saker.

Du kan ge stöd
genom att chatta
och svara på mejl.
Du kan vara med på evenemang.

Du kan hålla i workshops,
samtalsgrupper
eller feministiskt självförsvar.

Du kan skriva debattartiklar.
Du som är cistjej
transtjej eller transperson
kan bli jourare hos oss.
Du måste vara mellan 18-30 år.
Du behöver inga förkunskaper
Bara en feministisk värdegrund.

En cistjej är en tjej
som föddes med snippa.
Trans är ett ord
som betyder
många olika saker.

En transperson kan vara
en person som föddes med snippa
men som är en en kille.
Det heter transkille.

En transperson kan också vara
en person som föddes med snopp
men som är en en tjej.
Det heter transtjej.




En transperson kan vara
varken kille eller tjej.


Eller både kille och tjej.

Du får först gå på
en informationsträff.
Där berättar vi om oss
och om jourarbetet.
Då får vi lära känna dig också.

Sedan får du gå
vår grundutbildning.
Vi har 1-2 grundutbildningar per år.
Den brukar vara under 3 helgdagar.
Vi brukar ha utbildning i:
Mars månad.
Oktober månad.

Om du vill anmäla
ditt intresse
ska du fylla i ett formulär.
För att komma till formuläret
klicka här.

Du får ett mejl
ca. 1 månad innan utbildningen.
I mejlet finns
information
om informationsträffen
och utbildningen.

Om formuläret
är för svårt
kan du ringa
eller mejla oss.
Du kan också
ringa eller mejla oss
om du har frågor.

Telefonnumret är:
076-052 99 30
Mejladressen är:
info@uppsalattj.se
Symbolerna på hemsidan är hämtade från www.bildstod.se och är skapta av ARASAAC, Sclera och Linn Greaker Design. Symbolerna går under licenserna CC BY-NC-SA, CC-BY-NC, CC-BY-NC-ND.