Lämna sidan close

Behöver du prata med någon?

Vi vänder oss till alla tjejer
cis* eller trans
och unga transpersoner*.

Vi vänder oss också
till personer av ickekön.

Är du mellan 10-25 år
kan du prata med oss.

Men även om du är
äldre eller yngre
kan du prata med oss.

Du väljer själv vad du vill
prata om.

Du kan prata om
att du är glad eller ledsen
eller arg.

Eller om du har
blivit utsatt för något.

Inget är för stort
eller för litet
att prata om.

Vi som är volontärer
är tjejer
cis eller trans
och unga transpersoner.

Vi finns här
för att lyssna på dig.

Du får vara anonym
om du vill.

Allt du säger
stannar mellan oss.
Vi berättar aldrig
för någon.

Vill du prata med oss?

Du kan chatta med oss.
Du kan mejla oss
eller boka en träff.

*En cisperson kan vara en tjej
som föddes med snippa.
Det heter cistjej.

Eller så kan det vara en kille
som föddes med snopp.
Det heter ciskille.

En transperson kan vara
en kille som föddes med snippa.
Det heter transkille.

En transperson kan också vara en tjej
som föddes med snopp.
Det heter transtjej.

En transperson kan vara
varken kille eller tjej.
Eller både kille och tjej.
Det heter ickebinär.

En del personer
har inget kön.
Det heter ickekön.

Du bestämmer själv
vilket kön du är.
Eller om du är ickekön.

Lämna sidan snabbt!