Du kan markera text på webbsidan och få det uppläst av verktyget Talande Webb.

Uppsala tjej- och transjour är en ideell förening.
Vi är inte en politisk
eller religiös förening.

Vi arbetar för jämställdhet
och syskonskap.
Vi stöttar och stärker
unga cistjejer, transtjejer
och transpersoner.
Alla är välkomna att prata med oss.
Vi som jobbar här är cistjejer,
transtjejer och unga transpersoner.
Vi blev en jour 2005.
2017 började vi stötta
unga transpersoner.
Här är en film om vad en tjejjour
är för något.

Vår lokal ligger på adressen
Storgatan 16 i centrala Uppsala.

Vår lokal ligger i källaren.
Det finns en hiss.
Man måste inte gå i trappor
för att komma till oss.
Lokalen saknar tillgänglig toalett.
Vill du veta mer om hur det ser ut?
Då kan du mejla
eller ringa oss.
Telefonnumret är:
076-052 99 30
Mejladressen är:
info@uppsalattj.se
Symbolerna på hemsidan är hämtade från www.bildstod.se och är skapta av ARASAAC, Sclera och Linn Greaker Design. Symbolerna går under licenserna CC BY-NC-SA, CC-BY-NC, CC-BY-NC-ND.